Utama Hiburan,tv Pengarah ‘Loki’ Menjawab Komen Loki dan Sylvie ‘Incest’: ‘Mereka Bukan Orang Yang Sama’

Pengarah ‘Loki’ Menjawab Komen Loki dan Sylvie ‘Incest’: ‘Mereka Bukan Orang Yang Sama’

Hubungan Loki dan Sylvie menyebabkan peminat berpecah belah. Siri Marvel Disney+ memulakan debut musim terakhirnya pada 14 Julai. Dan dengan itu datanglah apa yang (beberapa) peminat telah menunggu sepanjang musim: ciuman Loki dan Sylvie. Walaupun watak menghabiskan semua Loki Musim 1 membina ikatan, sesetengah penonton melihat perasaan mereka antara satu sama lain sebagai sumbang mahram kerana mereka adalah varian daripada watak yang sama. Tetapi ini adalah garis pelik yang ditunjukkan sepanjang musim. Dan pasukan kreatif mempunyai pendirian yang jelas sama ada Loki dan Sylvie adalah orang yang sama atau tidak. Pengarah Kate Herron menghuraikan perkara ini dalam temu bual baru-baru ini, menjelaskan lebih lanjut tentang maksud pasukannya apabila mereka memanggil hubungan Loki dan Sylvie sebagai cinta diri.

[Amaran spoiler: Artikel ini mengandungi spoiler untuk Loki Akhir musim 1.]

Sophia Di Martino sebagai Sylvie dan Tom Hiddleston sebagai Loki dalam ‘Loki’ Musim 1 Episod 6 | Chuck Zlotnick/Marvel Studios

Loki memperkenalkan varian dan acara Nexus ke dalam Marvel Cinematic Universe. Dan peminat mempunyai soalan tentang varian serta-merta. Kecuali Sylvie, semua varian Loki mempunyai nama yang sama. Tetapi adakah mereka orang yang sama? Tidak cukup. Setiap Loki wujud dalam cabang masa yang berbeza. Mereka mempunyai kehidupan, zaman kanak-kanak, dan pengalaman mereka sendiri. Beberapa butiran penting adalah serupa, seperti hubungan mereka dengan Asgard dan mempunyai Thor sebagai abang . Tetapi semua varian ini sangat menjalani kehidupan mereka sendiri. Jadi mereka adalah semua orang yang berbeza (dan buaya).

Ini bermakna Loki dan Sylvie adalah orang yang berasingan. Dan Herron pasti tidak melihat mereka sebagai adik beradik atau apa-apa jenis hubungan kekeluargaan. Seperti yang dia jelaskan kepada Poligon :

Tafsiran saya mengenainya ialah mereka berdua Lokis, tetapi mereka bukan orang yang sama. Saya tidak melihat mereka seperti adik beradik. Mereka mempunyai latar belakang yang berbeza […] dan saya rasa itu sangat penting untuk wataknya. Mereka mempunyai peranan yang sama dari segi alam semesta dan takdir, tetapi mereka tidak akan membuat keputusan yang sama.

BERKAITAN: 1 daripada Detik Paling Kenangan Loki Berlaku Apabila Tom Hiddleston 'Kehabisan Koreografi'

Percintaan Loki dan Sylvie adalah tentang 'cinta diri'

Sememangnya, pengalaman berbeza mereka adalah yang memberitahu latar belakang emosi ciuman Sylvie dan Loki dan pergaduhan yang membawa kepada itu. Herron telah menggelar perjalanan peribadi Loki sebagai penerokaan cinta diri. Tetapi tidak dalam erti kata literal jatuh cinta dengan diri sendiri. Sebaliknya, Loki belajar untuk menyayangi orang lain — dan menunjukkan perhatian yang tulus kepada orang lain, secara umum — daripada menekan perasaannya. Dan dengan membuka kunci bahagian dirinya itu, dia dapat memulihkan hubungannya dengan dirinya sendiri.

Ini adalah pengajaran yang Loki cuba dan gagal pelajari sepanjang penampilannya di MCU. Dan terus melakukan kesilapan yang sama - melakukan kemungkaran dan menipu sebagai cara untuk mengelakkan realiti - adalah ciri ciri watak (varian lain termasuk). Tetapi God of Mischief Hiddleston mempelajari pelajaran cinta diri untuk kebaikan dalam musim 1. Dan sementara Sylvie membantunya sampai ke sana, itu tidak bermakna dia mengalami pertumbuhan emosi yang sama.

Bagi Sylvie, mencapai He Who Remains (Kang the Conqueror Jonathan Majors) akhirnya matlamat hidupnya tercapai. Sylvie telah melarikan diri hidup dalam kiamat yang menakutkan sejak dia masih kecil. Dan TVA Kang adalah yang memaksanya ke dalam kehidupan itu.

Tom Hiddleston dan Sophia Di Martino dalam 'Loki' | Studio Marvel

j lo buku

BERKAITAN: 'Loki' Musim 1: Adegan Raja Loki yang Hilang Tidak Dibuat untuk Perlawanan Akhir Seperti Yang Disangkakan Peminat, Pengarah berkata

Sylvie sedang mengucapkan selamat tinggal kepada Loki apabila dia menciumnya

Apabila Loki dan Sylvie berlawan antara satu sama lain dalam perlawanan akhir, Sylvie cuba mendekati Kang untuk membunuhnya. Dan Loki hanya membela diri cuba menghalangnya daripada melakukan sesuatu yang mungkin dia sesali.

Saya cuma mahu awak sihat, dia memberitahunya sebelum dia menciumnya. Herron berkata ciuman itu tulen, tetapi ia pastinya adalah selamat tinggal di pihak Sylvie. Dia berkata:

Dari segi emosi, dari perspektif Sylvie, saya fikir ia adalah selamat tinggal. Tetapi ia masih membina semua perasaan ini. Mereka berdua telah berkembang antara satu sama lain sejak beberapa episod lepas. Adalah penting bagi saya bahawa ia tidak terasa seperti helah, seperti dia menipunya. Dia jelas melakukan itu, di satu pihak, tetapi saya tidak merasakan ciuman itu kurang tulen. Saya fikir dia berada di tempat yang buruk, tetapi perasaannya benar.

Terdapat banyak cara di mana Sylvie adalah yang paling matang daripada varian Loki. Keyakinannya terhadap kebolehannya dan perancangannya yang bijak menghalang watak Hiddleston daripada melakukan beberapa kesilapan (baik, dia tidak dapat menghentikan kesemuanya). Tetapi keazamannya untuk memusnahkan TVA dan sesiapa sahaja yang menjalankannya adalah matlamat yang berakar pada trauma seumur hidup yang dilaluinya. Walaupun membiarkan varian Kang itu secara langsung adalah demi kepentingannya, dia tidak berada di tempat di mana dia boleh membuat keputusan untuk tidak membunuhnya.

Dan kini, multiverse telah retak terbuka luas. Sylvie dan seluruh MCU akan mengetahui akibat keputusannya Loki Musim 2 .

Akhir 'Loki': Peminat sangat membenci Loki dan Sylvie bercium, berkata 'tidak mahu menonton mereka bercium lagi'

Ciuman ini, sudah tentu, pelik kerana fakta mudah bahawa Sylvie adalah varian Loki sendiri

Sophia Di Martino sebagai Sylvie dan Tom Hiddleston sebagai Loki dalam 'Loki' (Disney+)

Dalam episod akhir 'Loki', siri Disney+ yang dicipta oleh Michael Waldron, dibintangi oleh Tom Hiddleston, pelakon utama dan ciuman Sylvie (Sophia Di Martino) nampaknya telah memecahkan internet. Ciuman ini, sudah tentu, pelik kerana fakta mudah bahawa Sylvie adalah varian — orang yang melakukan sesuatu yang tidak sepatutnya mereka lakukan dalam Garis Masa Suci dan dengan itu bercabang menjadi versi alternatif acara — Loki.

' Loki ', yang ditayangkan pada 9 Jun, ditamatkan pada 14 Julai. Episod 6, episod akhir, bertajuk 'Untuk Sepanjang Masa. Sentiasa', yang ditulis oleh Waldron dan Eric Martin dan diarahkan oleh Kate Herron, menyaksikan Sylvie berani Loki untuk membunuhnya dan mengambil takhtanya, yang dia enggan lakukan. Loki muncul di hadapan He Who Remains (Jonathan Majors) menyelamatkannya daripada pedang Sylvie. Dia menjatuhkan pedangnya, meyakinkan dia bahawa dia tahu apa yang dia alami dan apa yang dia rasa.

ARTIKEL BERKAITAN

Loki FInale: Greta Thunberg menyertai MCU dengan Mandela dan Malala!

Pengakhiran Musim 1 'Loki' Dijelaskan: Adakah Kang bertahan pada akhirnya? Musim 2 diumumkan secara rasmi

Sophia Di Martino sebagai Sylvie dan Tom Hiddleston sebagai Loki dalam 'Loki' (Disney+)

Loki memberitahunya bahawa dia pernah berada di tempat dia berada dan dia tidak mahu menyakitinya, dan dia tidak mahu takhta — dia hanya mahu dia baik-baik saja. Kedua-duanya terharu dengan emosi apabila Sylvie menjatuhkan parangnya, dan mereka merapatkan satu sama lain untuk ciuman yang penuh ghairah.

Apabila mereka akhirnya melepaskannya, Sylvie memandang ke dalam mata Loki dan memberitahunya bahawa dia bukan dia. Dia membuka Time Door di belakang Loki dengan TemPad He Who Remains dan menolaknya ke belakang semasa dia terjatuh melalui Time Door ke dalam Teater Masa TVA. Dia pecut untuk ke Pintu Masa tetapi pintu itu tertutup kepadanya.

Peminat mempunyai beberapa perkara untuk dikatakan tentang keseluruhan perniagaan ini. Saya hanya tahu Ragnarok Loki tidak akan pernah mencium Sylvie, kata seorang peminat. Seorang lagi peminat tweet, Sylvie mencium Loki untuk membuat Loki cukup terdedah untuk menjauhkannya daripadanya supaya dia boleh k-kata Kang, adakah anda benar-benar fikir mereka mahu mencium diri mereka sendiri? mereka melakukannya supaya dia boleh sampai ke tempat yang dia mahukan. bukankah itu yang Loki lakukan, melakukan yang melampau untuk mendapatkan apa yang mereka mahukan?

Seorang peminat menyatakan, jika ia memberi anda apa-apa keselesaan Sylvie HANYA mencium Loki kerana dia mahu menolaknya, itu hanya gangguan, dia tahu apa yang dia lakukan. Dan peminat lain berharap: Jadi…. Saya tidak mahu menonton ciuman Loki dan Sylvie lagi. Namun peminat lain berkata, bukan untuk menjadi dramatik tetapi ciuman Sylvie Loki adalah tahap pengakhiran steve sebenar yang tidak baik untuk saya, mungkin merujuk kepada penghujung 'Avengers: Endgame'.









Selepas perlawanan akhir, Di Martino memberitahu Marvel.com : [Sylvie] telah menjalankan misinya sepanjang hidupnya untuk menemui sesiapa yang berada di belakang TVA, yang merampas nyawanya daripadanya, dan yang mengambil gadis kecil itu. Kemarahan yang dia miliki semasa kecil baru saja tumbuh dan berkembang dan berkembang sepanjang hidupnya, hingga ke tahap ini, di mana lelaki yang menyebabkannya, di matanya, berdiri betul-betul di hadapannya. Dia fikir membunuhnya akan membuatkan dia berasa lebih baik. Perasaan itu pada saat itu lebih kuat daripada perasaan yang dia miliki untuk Loki.

Dia mengatakan sesuatu yang sangat baik kepadanya sebelum mereka mencium, kata Di Martino. Loki pada asasnya berkata, 'Saya sentiasa menyakiti semua orang yang saya sentiasa rapat. Saya seorang yang mengerikan, tetapi anda telah mengubah saya kerana saya mengambil berat tentang anda, dan saya mahu anda baik-baik saja.' Dan jika seseorang berkata, 'Saya mahu anda baik-baik saja,' ia adalah perkara yang baik untuk didengar , terutamanya untuk seseorang yang telah rosak sebagai Sylvie. Sedikit melukakan hatinya kerana dia hanya mahu dirinya baik-baik saja. Bagi orang lain untuk mengakuinya, dan melihatnya dengan cara itu dan hanya melihatnya, adalah sangat berkuasa.

d'amato tyson

Dia menambah, Dia masih perlu melihat rancangannya hingga akhir. Ciuman itu, bagi saya, seperti tanda terima kasih dan selamat tinggal yang terakhir. Ia menyeronokkan, kawan, tetapi pada penghujung hari, saya bukan anda dan saya mempunyai misi, dan saya akan menyelesaikannya, sendiri, hingga akhir. Jadi jumpa.

Jika anda mempunyai cerita hiburan atau cerita untuk kami, sila hubungi kami di (323) 421-7515

Kebenaran Tentang Hubungan Elizabeth Olsen Dan Tom Hiddeston

Gambar Gary Gershoff/Getty

Prospek bagi Elizabeth Olsen dating Tom Hiddleston menyebabkan tabloid dan peminat Marvel sama-sama menggila dengan potensi Scarlet Witch bergaul dengan Loki. Pada tahun 2015, para pelakon dikaitkan erat dengan tayangan filem mereka Avengers: Zaman Ultron dan biopik mereka Saya Melihat Cahaya . Yang terakhir menyaksikan Hiddleston menggambarkan Hank Williams, dan Olsen memainkan isterinya, Audrey.

Menjelang musim bunga 2015, khabar angin mula tersebar bahawa percintaan pada skrin kedua-duanya telah meresap ke dalam kehidupan peribadi mereka. Ini berlaku atas dasar Olsen menamatkan pertunangannya kepada pelakon Boyd Holbrook pada Januari tahun itu. Pada bulan Mei tahun itu, sumber memberitahu Kami Mingguan bahawa Wanda Vision pelakon mahu 'membuat kehidupan baru untuk dirinya sendiri' dan dia dan Hiddleston terlibat dalam percubaan 'santai'.

Beberapa bulan kemudian, Olsen dan Hiddleston bergambar di dalam kereta bersama pada waktu malam di London, menyebabkan banyak kedai membuat spekulasi bahawa mereka sedang berkencan. Julai itu, Kami Mingguan melaporkan bahawa kedua-duanya sedang berpacaran dan sumber dipetik berkata, 'Masing-masing daripada mereka tidak mahu melakukan komitmen yang besar, tetapi ia semakin serius.'

Berita tentang hubungan yang didakwa itu tersebar seperti api apabila pelakon mula membuat pusingan untuk Saya Melihat Cahaya tayangan perdana. Mereka secara terbuka menyayangi antara satu sama lain semasa Festival Filem Antarabangsa Toronto, dan 'hanya memandang satu sama lain' semasa menghadiri tayangan perdana filem mereka di Nashville, mengikut PopSugar .

Elizabeth Olsen menetapkan rekod lurus

Imej Kevin Winter/Getty

Pada masa yang sama ramai peminat mula yakin bahawa Elizabeth Olsen dan Tom Hiddleston adalah item rasmi kerana mereka bermesra semasa tayangan perdana filem, Sungai Angin pelakon pergi dalam rekod tentang hubungan mereka.

Bercakap kepada Penapisan29 , Olsen berkata bahawa gambar kedua-duanya keluar untuk makan telah diambil daripada kandungan. 'Maksud saya, kami sememangnya kawan dan kami telah mengenali antara satu sama lain selama kira-kira empat tahun,' katanya kepada outlet itu, 'Dan kami kebetulan berada di sebuah restoran pada masa yang salah untuk makan malam. Kita semua keluar makan malam.' Olsen menyebut bahawa dia juga pernah dikaitkan secara romantik dengan orang lain Avengers bintang bersama seperti Chris Evans dan Jeremy Renner. Apabila penerbitan itu bertanya kepada Olsen secara langsung sama ada dia berkencan dengan Hiddleston, dia menjawab, 'Tidak. Maksud saya orang boleh fikir apa yang mereka mahu fikirkan.'

Beberapa bulan selepas wawancara itu, pada November 2015, sumber memberitahu Majalah Bintang (melalui Klasikalit ) bahawa kedua-duanya memang pernah berpacaran, tetapi berpisah kerana keengganan Olsen untuk mendedahkan hubungan itu kepada umum.

Hampir setahun selepas mereka mula-mula dikhabarkan sebagai barang, Olsen sekali lagi menolak idea tentang sebarang perasaan romantis antara dia dan Hiddleston. Bercakap kepada Hiburan Malam ini pada Mac 2016, yang Lelaki tua pelakon menyifatkan tajuk utama sebagai 'sekumpulan orang yang tidak dikenali mengatakan banyak perkara yang mereka tidak tahu tentang,' walaupun dia juga pantas memuji rakan pelakonnya dan menyifatkan dia sebagai 'seorang yang luar biasa.'

Peminat Loki terpinga-pinga melihat detik 'menjijikkan' dalam filem akhir Disney+ – dengan beberapa orang menjenamakannya sebagai 'lebih teruk daripada sumbang mahram'

ITU adalah saat ramai peminat Loki disyaki mungkin datang, tetapi masih 'jijik' apabila ia berlaku.

Siri akhir yang dinanti-nantikan Loki baru sahaja ditayangkan di Disney+ tetapi beberapa peminat dibiarkan dengan perut mereka berkeroncong selepas satu adegan kontroversi.

5

Tom Hiddleston membintangi sebagai Loki dalam siri Disney+ dengan nama yang samaKredit: Disney+

salasilah keluarga chrisley
5

Dia menentang varian wanita dirinya yang dipanggil Sylvie, dimainkan oleh Sophia Di MartinoKredit: Disney

Rancangan itu - dibintangi oleh Tom Hiddleston kegemaran Pengurus Malam - menyaksikan dia kembali sebagai Loki dari filem Marvel seperti, Thor dan Avengers.

Siri ini mengikuti Loki, yang menghadapi pemadaman sebagai 'varian masa', terpaksa membantu TVA (Time Variant Authority) membetulkan garis masa dengan menelusuri sejarah dan mengubahnya menjadi lebih baik.

Tetapi musuh yang mereka kejar tidak lain dan tidak bukan adalah varian Loki yang lain - versi gadis Loki yang menggunakan nama Sylvie.

Sepanjang musim enam episod, pasangan itu menjadi lebih rapat apabila mereka berjuang untuk menjatuhkan TVA dan mengetahui siapa yang memerintahnya.

Dalam satu episod, nampaknya Loki Hiddleston - yang disahkan sebagai biseksual secara kanonik dalam siri ini - akan menyatakan cintanya kepada Sylvie sebelum dia 'dipangkas' dengan kejam dan dibuang ke akhir zaman.

Sejak saat itu, peminat telah berteori bahawa kedua-dua varian Loki mungkin jatuh cinta, dengan ramai yang tertanya-tanya sama ada itu boleh diterima atau salah untuk jatuh cinta dengan diri sendiri.

Kemudian tibalah saatnya di final apabila Loki merayu Sylvie untuk tidak membunuh penjahat yang baru didedahkan, He Who Remains - varian Kang the Conqueror.

Ketika mereka berdua menangis, Loki memberitahunya: 'Apa yang saya tahu saya tidak mahu menyakiti awak, saya tidak mahu takhta, saya cuma mahu awak... ok.'

Pasangan itu kemudiannya berciuman dengan penuh semangat sambil muzik dramatik dimainkan dan kamera mengelilingi mereka.

Sylvie menarik diri dan memberitahu Loki, 'tetapi saya bukan awak', sebelum menolaknya kembali ke TVA.

Walaupun peminat menjangkakan detik itu akan tiba, mereka 'jijik' dan Twitter meledak dengan reaksi marah membandingkan detik itu dengan 'sumbang mahram'.

'Saya tahu [sepenuhnya] ciuman itu akan datang walaupun sebagai pengkhianatan tetapi saya masih rasa ia menjijikkan... tolong Marvel benarkan Taika [Waititi] menulis dan mengarahkan musim 2, adakah terlalu banyak untuk bertanya,' tulis seorang penonton yang tidak berpuas hati pada Twitter.

Seorang lagi menambah: 'Ini sangat kacau. Sebagai seorang biseksual melihat seseorang dalam francais kegemaran saya menjadi seksualiti yang sama seperti saya hanya untuk mereka pergi dan mencium versi diri mereka sendiri adalah luar biasa dan membuatkan saya berasa sangat sial tentang diri saya sendiri.'

Yang ketiga menulis: 'Baiklah tetapi mengapa mereka bercium. F**k keajaiban yang pelik sekali.'

Dan yang keempat menambah: 'Tunggu, adakah Loki benar-benar tertarik dengan versi wanita dirinya?! BRO S**T ITU LEBIH TERUK DARIPADA SUMBARA. DAPATKAN KELDAI NARKIS ANDA BERSAMA-SAMA DAN JANGAN TERGANGGANG SANGAT. ALLAH SANGAT SALAH PADA BANYAK PERINGKAT.'

Perlawanan akhir itu juga memperkenalkan Kang the Conqueror sebagai penjahat di sebalik TVA.

Marvel telah mengumumkan Jonathan Majors akan memainkan filem Kang 2023 Ant-Man and the Wasp: Quantumania, tetapi ramai peminat membuat spekulasi jika dia akan muncul di Loki.

Kang the Conqueror, asalnya seorang saintis abad ke-31 bernama Nathaniel Richards, adalah salah seorang penjahat tertua Marvel.

Dia mendedahkan pada peringkat akhir dia menubuhkan TVA untuk membawa perintah Multiverse dan menghentikan varian 'jahat'nya sendiri daripada mengamuk.

5

Pasangan itu memulakan siri ini sebagai antagonis, tetapi matlamat yang dikongsi membawa mereka lebih rapatKredit: Disney +

5

Sehingga mereka akhirnya bercium di akhir musimKredit: Disney +

5

Tetapi peminat melabelkan detik itu 'menjijikkan' dan 'lebih teruk daripada sumbang mahram'Kredit: Disney +

Loki Tom Hiddleston disahkan sebagai cecair jantina dalam klip teaser terbaru